Aug 15, 2012

Rezeki Menjelang Ramadan 1433 -Part 2

Assalammualaikum..

Seperti yang dijanjikan, ketemu dlm 'Rezeki Menjelang Ramadan 1433 -Part2' pula..

Sebenarnya ada perkhabaran gembira yang hendak dikongsi bersama...

Apakah??

                          *  *  *

'Tahniah puan, puan disahkan positif mengandung"
Inilah dialog yang membuat aku mengeletar, lemah segala sendi..

Yer..memang aku telah hamil..
Alhamdulilah atas kurniaan rezekiMu yg tiada tandingan ini Ya Allah

                          *  *  *

Segalanya bermula apabila aku merasakan ada perubahan pada diriku..
Aku tidak lagi cergas seperti sebelum ni..badan selalu sgt rase sengal2 dan lemah..cepat sgt rasa letih
Waktu tu period aku blum pon lewat lagi dan blum datang pun yang seterusnya..tp disebab perubahan2 pada badan yang aku rasai, membuatkan aku kuat untuk membuat UPT sendiri..

Pagi esokannye bangun dr tido (Selasa 17 July 2012), terus jer aku lakukan UPT sebab nak tau result..(xberharap sgt dengan result test, cuma nak ambik langkah berjaga2)
5 minit, dah nampak result...tp second line tersangat la blur..antara ada dengan x. (jenuh jugak la tenung bawah lampu kut2 la mater masih xterang sebab baru bangun tido..)
memang bukan salah mater aku la...so aku teruskan proses mandi..

Sesudah mandi, ati masih lagi xpuas..ditunjuk plak bende alah tu pada suami aku..
aku tanya apa yang die nampak..die nampak x second line tu??
Mata dia pun nampak macam yang aku nampak..
"baru sangat2 pon lagi..blum sempat nak jadi lagi tu" kate suamiku..

Xpe la, aku bukan aper..risaukan keadaan badan ni..
rase lemah, lesu, lemau..kalo blum ader, aku xkisah..Lagipon baru je kawin.
Tapi klo ader, nak kene la ambik langkah berjaga2..xbleh nak lasak2..

Dah suamiku cakap xde per, aku pon buat xtau jer la..(walaupun dlm hati ade kerisauan)  
Dia cuma pesan, tunggu dulu..tunggu sampai tarikh sepatutnya period..klo xdtg, baru g klinik pulak..

Selama beberapa ari aku bekerja dengan perasaan xtenang..
Badan pulak makin lemau..menunggu tp xtau ape yang harus ditunggu..
Aku teringat pesan member, tunggu lagi 2 3 hari mesti clear klo ader..

Petang (Jumaat 20 July 2012) hati aku dah xsedap..klo ikutkan dah 2 hari period aku lewat
Badan pulak makin xselesa..aku call suami bagitau lepas keje nak pegi klinik.tambah pulak esok dah nak puasa..aku risau takut2 kesihatan aku terjejas..
Lepas balik keje, terus pegi klinik panel..

Bila jumpa doktor, cerita dengan doktor..doktor minta aku buat UPT skali lagi di klini
Yang xbestnyer time tu doktor bertugas doktor laki...agak malu jugak aku yg pertama kali ni. ;(
Waktu nak tunggu result tu punya la nervous aku..sejuk macam ais kaki tangan.. (time nikah pon xmacam tu)
Nurse yang buat test tu cuma senyum je bile buat test tu..Adoiayyy!!! aku ni dah xkeruan dah..

Tiba doktor panggil masuk ke bilik..
Die tanya datang dengan sape? aku jawab suami..
Jemput suami puan masuk sekali katernye..aku pon panggil la En Suami yg duduk diluar..
bila 2 2 dah duduk, keluar la dialog klise seorang doktor..

"Tahniah, puan disahkan mengandung..Tahniah Encik...lepas ni encik bla bla bla.." panjang lebar nasihat doktor tu..
"baru sangat2 lagi ni...kene jaga kandungan.."tp yang musykilnyer doktor xcakap dah berapa minggu..
(nampak gaya doktor pun mcm duk cari2 lagi tarikh tu..

Kami balik lepas dapat bekalan suppliment dengan masing2 masih lagi terkejut..
Tapi itulah keputusannye..setelah aku cek dalam internet, sekarang ni usia kandungan aku dah nak masuk 9minggu...Alhamdulilah..rezeki di awal Ramadan

Nota Kaki : Semoga Allah pelihara keselamatan & kesihatan untuk kami sekeluarga..amin 








No comments:

Post a Comment