Jan 3, 2012

5 Month To Go

Hi Olls, Assalammualaikum..
Selamat tahun baru diucapkan...
Setelah kembali dari bercuti..rasenye dah tiba masa untuk fokus pada kerja2 yang masih lagi berbaki..


Semalam mase bukak blog, baru terperasan yang aku ader 5 bulan lagi sebelum majlis...
Alhamdulillah, setakat ni banyak jugak kerja yang dapat aku siapkan.. 


Ok, jom kiter tengok sepintas lalu ader yang dah aku buat 5 bulan sepanjang majlis..aku ambil mase yang agak lama jugak untuk wat preparation semua ni...maklum la aku bukannyer kaya bleh sediakan semua dalam 1 hari..aku kumpul duit gaji nak beli semua ni..huhu


Aku & Kanda dah decide kumpul duit dulu, so mase YES ( Year end Sale) kitorang beli barang2 hantaran..dapat la jimat skit. pilihan pun banyak  


Mungkin short list ni boleh menjadi panduan pada bakal pengantin lain jugak 


 * Barang Hantaran Untuk Kanda                                 
    
           - Sejadah
           - Kain Pelikat
           - Wallet
           - Kasut
           - Perfume set  
           - Jam


 * Barang Hantaran Untuk Dinda 


           - Sejadah
           - Telekung
           - Handbag
           - Kain Pasang
           - Perfume set
           - Jam 


( * ada beberapa barang lagi yang xcukup, tp xpe la...akan beli kemudian skit2)


* Selain dari  settle part hantaran tu, kitorang dah siap beli kain untuk baju nikah & majlis sebelah aku..(kami duduk jauh, so agak payah nak memilih.. Jadi kesempatan yang ada trus pegi beli kain sama2 sebab nak puaskan ati 2 2 pihak)

Baju kanda dah anta tailor..( kanda duk jauh, die trun jer kl, bawak trus g jumpa tailor..ambik ukuran..) 
Kami dah decide baju untuk majlis nanti nak tempah sendri, xmo pakai baju sewa..tu yang kene cepat..in case klo terjadi aper2, sempat lagi nak wat backup plan


Tailor untuk baju kanda memang cekap..Anta 10hb aritu, 20hb die cakap dah bleh ambik...aku plak yang request bia lambat2...tp 20hb aritu, baju kanda memang dah siap...


Baju aku, aku guna kepakaran kakak aku sendri untuk membuat baju aku..juz bagi design nak macam maner..asalkan, jgn terlalu complicated..kain dah bagi..tp die xnak wat lagi sebab takut nanti badan naik lagi katernyer..huhu..(xmo la gemuk lagi..huaaa!!)


* bunga telur pun dalam proses...bahan2 semua dah ader. Tinggal nak buat jer..( Target untuk siapkan bulan ni)


* MUA, Deco pelamin, fotografer masih dalam siasatan...dah ader beberapa short listed..cuma blum berkesempatan nak balik kg nak pergi ziarah..


* Lupa plak pada cadar bilik tidur ku...yang ni pon dah beli..cuma backdrop jer blom ader..


Nota Kaki : Harap2 bulan ni akan ader progress lg...Chaiyyok Linda!!!  

No comments:

Post a Comment